.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد دکتر ابراهیمی از طرح موضوع بازدید بازرسان آژانس انرژی هسته ای از دانشگاهها ؛
آقای وزیر! اینجا جمهوری اسلامی است / لزومی بر بازرسی از دانشگاهها نیست
شمال نیوز : معاون سابق استاندار مازندران تصریح کرد: مسئولان وزارت علوم، و سایر مقامات کشور باید بدانند، به تعبیر مقام معظم رهبری نخبگان و اساتید هدایای نفیس الهی و امانتی در دست همه مسئولان و ملت هستند و تأکید معظم له مبنی بر اینکه حتی لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیند....
آقای وزیر! اینجا جمهوری اسلامی است / لزومی بر بازرسی از دانشگاهها نیست

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی از برخی از دانشگاههای کشور، باعث شکسته شدن مرزهای استقلال کشور و ورود به حیطه علم و فن آوری و نوعی تجاوز به جایگاه قانونی استاد و دانشجو است.

به گزارش شمال نیوز ، دکتر هادی ابراهیمی با اشاره به اینکه تا کی خرابکاری و تفتیش دانشمندان کشور ادامه یابد، افزود: زمینه سازان این اقدامات ذلیلانه و غیرقانونی باید مورد بازخواست قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این کار با امضای لایحه ی کاپیتولاسیون هیچ تفاوتی ندارد، ادامه داد: اساتید دانشگاهها، بسیج دانشجویی، تشکلهای دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها اجازه این کار را به فرصت طلبان ندهند.

 دکتر ابراهیمی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم، امروز دشمن با رصد تحولات و فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران، از تبدیل ایران از «کشوری عقب افتاده و وابسته» به کشوری «اثرگذار، متنفذ و برخوردار از اقتدار روزافزون سیاسی، دفاعی و علمی»، کاملاً عصبانی و به ‌شدت نگران  هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: امیرمؤمنان در نهج البلاغه می فرمایند «خواب نمی روم و می فهمم که در اطرافم چه می گذرد»، بنابراین متولیان اموزش عالی نباید دچار خواب گرفتگی و غفلت شوند چرا که در این صورت به ما شبیخون می زنند و غارت می شویم.

 معاون سابق استاندار مازندران تصریح کرد: مسئولان وزارت علوم، و سایر مقامات کشور باید بدانند، به تعبیر مقام معظم رهبری نخبگان و اساتید هدایای نفیس الهی و امانتی در دست  همه  مسئولان و ملت هستند و تأکید معظم له مبنی بر اینکه حتی لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیند، داغ نه را بر پیشانی سازشکاران و فرصت طلبان حک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایران امروز با تکیه بر همین نخبگان و فرزانگان و در پرتو ایجاد نسلی جوان و پر تلاش، به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی به برکت خون پاک شهدای هسته ای نظیراحمدی روشن ها و شهید شهریاری ها تبدیل شده است.

 دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه امروز دشمن به این نتیجه رسیده که یکی از مراکز مهمّ تربیت قوّه‌ِی عاقله‌ی کشور، دانشگاه است؛ گفت: در فرایند این کار، اساتید دانشگاه نقش فوق‌العاده‌ای دارند؛ یعنی در فرایند ساختن و پرورش دادن قوّه‌ی عاقله برای اداره‌ی کشور که از همه مهتر استاد نقش ویژه‌ای دارد؛ بنابراین  باتوجه به جایگاه‌ و نقش خطیر استادان، این کار اژانس دهن کجی به جامعه علمی و نخبگان کشور است و جامعه دانشگاهی باید در برابر این اپارتاید علمی محکم بایستد و ماموران اژانس را در دانشگاهها به گروگان بگیرند و انقلابی دیگری را به مثابه انقلاب دوم رقم بزنند.

 وی افزود: حال که خوشبختانه از لحاظ سیاسی، وابستگی بکلّی در کشور  ریشه‌کن شده، باید در بخشهای دیگر نیز خیلی تلاش کرد و یکی از عناصر اصلیِ راه نجات هم همین پیشرفت علمی است که به‌وسیله‌ی اساتید دانشگاهها صورت میگیرد.

دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه در مسیر پیشرفت و مجاهدت علمی و فنّاوری هیچ مانعی نباید به وجود بیاید، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی، مجلس محترم شورای اسلامی، قوه قضاییه و از همه مهمتر شورای عالی امنیت که مصوبه بازدید اژانس را به ان معطوف کرده اند، نباید اجازه دهد هیچ مانعی در راه پیشرفت علمی به وجود بیاید و عده ای از عناصر بیگانه را بر ما مسلط کنند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی اظهار داشت: تشکلهای دانشگاهی فراموش نکنند، امروز تئوریسینها و تبلیغات چی های غربی درصددند خطّ ارتجاع به غرب - خط برگشتِ به همان تحمیل‌پذیری غربی - را دوباره به دانشگاههای کشور برگردانند.

وی اضافه کرد: تحت عنوان یک تئوری شبه روشنفکرانه؛ به عنوان یک حرف نو؛ تئوری جهانی شدن و تئوری تغییر گفتمان، میگویند دانشجو و اساتید این دوره دیگر نمیتواند دانشجو و یا استاد دوران ضدّاستعماری باشد.

دکتر ابراهیمی ادامه داد: میگویند دوران ضدّیت با استعمار و استکبار و مرگ بر استکبار گفتن، گذشته است؛ دوران عدالت‌خواهی و مبارزه‌ی با سرمایه‌داری سرآمده است؛ دوران آرمان‌خواهی و تبرّی و تولّای سیاسی تمام شده است و این همان واداده گی و ایجاد خط انفعال در دانشگاهها است که رهبری معظم بارها نسبت به ان تذکر داده اند.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد: انتقادات از حضور بازرسان آژانس زمانی در دانشگاهها حساس‌تر می‌شود که اسناد همکاری آنها با موساد پیش‌تر منتشر شده است، و در حقیقت بازرسان آژانس در لباس بازرسی برای سرویس امنیتی اسرائیل و آمریکا جاسوسی میکنند.

 وی افزود: ارنست مونیز، وزیر سابق انرژی آمریکا نیز گفته بود بازرسان آژانس از سوی آمریکا در ایالت نیومکزیکو آموزش می‌بینند.

دکتر ابراهیمی گفت: هرچند تشکل‌های دانشجویی در بیانیه‌های مختلفی ضمن محکوم کردن این اقدام  بازرسی از دانشگاه‌ها را فصل جدیدی در دیپلماسی ذلت اعلام کردند اما دانشجویان و اساتید دانشگاهها باید قاطعانه از شورای‌عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی بخواهند به موضوع ورود کند وگرنه در مقابل این اقدامات خلاف امنیت ملی خواهند ایستاد.

معاون سابق استاندار مازندران گفت: اقای وزیر علوم و مسئولان دانشگاه فراموش نکنند اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا دفاع جانانه از غیرت ایرانی و استاد ایرانی است؛ اینجا جایی نیست که چند عامل نفوذ غربی بتوانند در دانشگاهها اِعمال نفوذ کنند.

وی ادامه داد: متأسّفانه به بهانه برجام اِعمال نفوذ کردند و همچنان دارند میکنند و از طُرق مختلف وارد میشوند امّا [اینکه] این‌جور به ‌طور رسمی دهن کجی کنند  وارد اتاق کار اساتید شوند، قطعا انها را دست و پا بسته به کشورشان خواهیم فرستاد.

 دکتر ابراهیمی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری متاسفانه سخن برخی افراد مبنی بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به دنبال بهانه جویی برای ناسازگاری با قدرتها است، سخنی سطحی و نا اندیشیده است، چرا که این مبارزه نیازمند بهانه نیست زیرا تا زمانی که ملت ایران بر اساس غیرت و سابقه انقلابی و اسلام، ایستاده است، این مبارزه وجود دارد و برای پایان آن نیز فقط دو راه متصور است، یا جمهوری اسلامی به آنچنان قدرت و توانایی دست یابد که طرف مقابل جرأت تعرض نداشته باشد یا اینکه جمهوری اسلامی هویت اصلی خود را از دست بدهد و یک ظاهر بی جانی از آن باقی بماند.‏

وی بیان کرد: آژانس جهت تایید راستی آزمایی و عدم انحراف برنامه های هسته ای کشورمان بازرسی های خود را با روش های مختلف از جمله: بازرسی موقت، بازرسی معمولی، بازرسی ویژه و بازرسی های موسوم به پروتکل الحاقی انجام دهده است و امروز لزومی بر بازرسی از دانشگاهها نیست، و این کار به نوعی مداخله در امور کشور و در راستای پروژه نفوذ است و قطعا سازمان بسیج دانشجویی و تشکلهای دیگر دانشگاهی راه را برهرگونه زیاده خواهی خواهند بست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.